Ny jobb hos Carat Norge

Categories markedsføring, personlig, sosiale medier

Jeg er stolt over å fortelle at jeg i begynnelsen av mai går over i en ny stilling som kommunikasjonsrådgiver for digitale medier hos Carat Norge AS.

carat-logo

Jeg synes Carat Norge er det mest spennende mediebyrået her til lands, med masse kompetanse og ting jeg har lyst til å jobbe med! Og aller mest – gleder jeg meg til å jobbe med de flinke folkene som jobber der.

Carat holder blant annet på med medieformidling, forbrukerinnsikt, research, kommunikasjonsrådgiving, mediestrategi, medieforhandlinger og kreative løsninger.

Sosiale medier og digital strategi

Jeg skal jobbe i avdelingen Carat Interactive, og ha faglig ansvar for sosiale medier. Jeg skal jobbe med kommunikasjonsstrategier og digitale forretningsstrategier for Carats kunder. Jeg har holdt en rekke foredrag de siste årene og det skal også være en viktig del av jobben min hos Carat, både internt og eksternt.

Flere av presentasjonene mine finner du på slideshare.net/oyvind, eller her på nettsiden min under kategorien «Presentations» (også med video på noen).

NRK og NRKbeta

De siste ti årene har jeg jobbet med markedsføring, strategi, sosiale og digitale medier i NRK.

Fram til 2007 jobbet jeg som producer i NRKs markedsavdeling, med ansvar for produksjon av tv-promoer, strategi, kreativ utvikling og medieteknologi.

nrkbeta-logo-200

Våren 2007 var jeg med og startet NRKbeta.no – NRKs sandkasse for teknologi og nye medier – hvor jeg har jobbet som redaktør fram til nå.

Gjennom åpenhet, dialog med brukerne og bruk av sosiale medier har vi klart å forandre bildet av en grå kringkaster til å være en bedrift som hører på brukerne og er i endring.

NRKbeta er Norges viktigste blogg i følge Twinglys toppliste. Vi har inspirert internt og eksternt, og de fleste norske mediehus har nå sine egne «beta’er». Til og med regjeringen har sin egen beta – inspirert av nettopp NRKbeta.

Geelmuyden.Kiese sier om NRKbeta:

NRK må kunne sies å være blant virksomhetene som best har lykkes med å skape sin egen kommunikasjonsplattform gjennom egen blogg.

Martin Bekkelund i FriProg skriver:

NRK er et særdeles vellykket eksempel på hvordan de med NRKbeta skaper dialog med sine brukere.

Tre år og 786 artikler senere er det på tide med forandring.

Ta kontakt!

Jeg er sannsynligvis på plass i Carat Interactive allerede i begynnelsen av mai. Har du spørsmål eller vil snakke med meg, kan du kontakte meg på e-post oyvind.solstad@gmail.com eller mobil 97 11 12 13.

Følg meg på twitter: @osol

For kontakt via Twitter, Facebook, LinkedIn etc, se under «Contact info» rett til høyre for denne artikkelen.

Litt mer om Carat og Aegis

Carat Norge AS eies av Aegis Group plc som er børsnotert i London. Aegis har 14 000 medarbeidere i 70 land. Her i Norge har Aegis flere søsterselskaper til Carat, med spesialkompetanse innenfor forskjellige områder:

iProspect kan søkeordmarkedsføring og SEO. Dist spesialiserer seg på kommunikasjon mot unge mennesker. Suddenly er et digitalt reklamebyrå som jobber med nettsider og kampanjer. Marvellous er spesialister på mobil markedsføring og apps.

Aegis eier også mediebyrået Vizeum, kommunikasjonsbyrået Creo og markedsanalysebyrået Synovate i Norge.

Facebook Comments
Ansvarlig sosiale medier i VG. Tidligere redaktør i NRKbeta.no. Fra september Global social media manager i Hurtigruten. Bor i Oslo ved skogen.