Reiseliv og sosiale medier – en perfekt kombinasjon

Categories markedsføring, presentasjoner, reiseliv

Fredag 30. april er jeg på Trysil og snakker på NHO Reiselivs årsmøte. Temaet er Forbrukeradferd på nye nettet, sosialt, steder og kontekst. Noe av dette snakket jeg om på Norsk Markedsanalyse Forenings morgenseminar på Aker Brygge i forrige uke:

Men jeg kommer til å ha mer fokus på hva dette betyr for reise- og opplevelsnæringen. Jeg mener det er et enormt potensiale her, som svært få har begynt å benytte seg av. Det gjelder både å gi brukerne den informasjonen de søker, være relevante, sette ting på kartet, være på riktig sted på riktig tid – og ikke minst: Dialog. Spesielt det at nettet har fått føtter – at brukerne har med seg internett overalt – gir reise- og opplevelsesbransjen unike muligheter til å nå sine kunder.

Joachim Krogstie i Parken Trysil. Foto: Ola Matsson www.skistar.com/trysil med en Creative Commons-lisens.

Ellers på konferansen blir det blant annet presentasjoner om norges omdømme, arkitektur, ekthet, rekruttering og felles bookingløsninger for reiselivsbransjen.

Firkantemne er #nhoreise10

Oppdatering

Veldig hyggelig å være på Radisson Blu Resort Trysil og snakke med reiselivsfolk! Jeg synes det var spesielt interessant å høre om det prosjektet som er i gang med felles bookingsystem for reiselivsbransjen i Norge.

Her er presentasjonen jeg holdt:

Flere råd?

Fra 10. mai jobber jeg som kommunikasjonsrådgiver digitale medier hos Carat Interactive.

Har du spørsmål eller har lyst til å bruke Carats tjenester, send en e-post til oyvind.solstad@gmail.com eller ring 97 11 12 13.

Kommentarfeltet under er selvsagt også åpent for innspill. Jeg vil gjerne høre hva du synes!

Facebook Comments
Global social media manager i Hurtigruten. Tidligere ansvarlig sosiale medier i VG og redaktør i NRKbeta.no. Bor i Oslo ved skogen.