Kan sosiale medier føre til økt salg?

Svaret er ja, og i Bergen tirsdag 19. oktober kan du få en rekke eksempler på hvordan. Da avholder Carat frokostmøte om sosiale medier i samarbeide med Bergens Tidende.

Du får se ferske eksempler fra norske bedrifter som har satset, høre om nye utfordringer for markedsførere, hva vi tror kommer til å skje innen sosiale medier, nett og mobil det neste året – og hvilken rolle de forskjellige kanalene har i en markedsmiks.

Frokostmøtet avholdes hos Bergens Tidende, tirsdag 19. oktober fra 08.00-12.00.

Bells

Bilde: «Bells» av JRFoto – med en Creative Commons-lisens

Program

08.00-08.30 Frokostservering og sosialisering

08.30-08.45 Sosiale medier utfordrer tradisjonelle markedsføringsteorier – ved Eldar Skylstad, adm. dir. i Carat

08.45-09.45 Status sosiale medier – ved Øyvind Solstad (undertegnede), kommunikasjonsrådgiver i Carat

09.45-10.00 Pause

10.00-11.15 Kan sosiale medier føre til økt salg? – ved Petter Gulli, kreativ direktør i Carat

11.15-11.30 Sosiale medier sikrer de tradisjonelle medienes fremtid – ved Eldar Skylstad

11.30-12.00 Viktigheten av en komplett digital markedsmiks og de ulike kanales rolle – ved Lise Komnæs Jæger, produktsjef digitale medier i Bergens Tidende

Status sosiale medier

Min del av frokostmøtet handler om hvor sosiale medier står i Norge i dag – og et kvalifisert forsøk på å se noen måneder fremover: Hva kommer til å skje nå? Hvilken betydning får Facebook og andre sosiale tjenester for norske bedrifter, og hvordan vil den kraftige økningen av bruk av internett på mobil forandre måten kunder forholder seg til merkevarer, firmaer og organisasjoner?

Påmelding

Seminaret koster kr. 450 pr person. Send en påmelding på epost til oyvind.solstad@gmail.com eller på SMS til mobil 97 11 12 13. Fristen er allerede mandag 18. oktober kl. 12.00 pga bestilling av servering. Husk å oppgi hvor mange personer!

Om du er interessert i å snakke med meg mens vi er i Bergen, så ta også kontakt! Og kvelden før er det Prince-konsert – bare nevner det…

Comments

comments