Tag en merkevare

Categories markedsføring, sosiale medier

Visste du at du kan tagge en merkevare du er tilhenger (fan) av på Facebook – på bildene dine? Slik fungerer det:

Finn bildet du vil tagge, og klikk «tag people» som du pleier når du tagger venner. I stedet for Nina, Tor eller Gunnar, skriver du navnet på merkevaren eller firmaet du vil tagge i feltet.

Peppes California Style Pizza

Nå vil navnet på merkevaren ligge i listen over tags under bildet, på samme måte som venner gjør om du tagger de. Klikker du på navnet, vil du komme til Facebooksiden det gjelder, i dette tilfellet Peppes Pizza.

Så hvorfor skal du gjøre dette? Det er en fin måte å tagge f. eks. steder der bildene er tatt; utesteder, kino, konserter etc. Eller produkter du liker som er med i bildene.

For bedrifter og merkevarer er dette en mulighet til å få spredt Facebooksiden sin. Fortell kundene at de kan tagge deg i bilder, f. eks. om de tar bilder på caféen din, i butikken – eller om de kjøper varen din. Da må du forklare kundene dine at det går an og hvordan.

Peppes Pizza er kunde i Carat der jeg jobber. Og de nye pizzene VAR gode!

Facebook Comments

Ansvarlig sosiale medier i VG. Tidligere redaktør i NRKbeta.no. Fra september Global social media manager i Hurtigruten. Bor i Oslo ved skogen.