Visste du at du kan tagge en merkevare du er tilhenger (fan) av på Facebook – på bildene dine? Slik fungerer det:
Finn bildet du vil tagge, og klikk «tag people» som du pleier når du tagger venner. I stedet for Tor eller Gunnar, skriver du navnet på merkevaren eller firmaet du vil tagge i feltet.
Nå vil navnet på merkevaren ligge i listen over tags under bildet, på samme måte som venner gjør om du tagger de. Klikker du på navnet, vil du komme til Facebooksiden det gjelder.
Så hvorfor skal du gjøre dette? Det er en fin måte å tagge f. eks. steder der bildene er tatt; utesteder, kino, konserter etc. Eller produkter du liker som er med i bildene.
For bedrifter og merkevarer er dette en mulighet til å få spredt Facebooksiden sin. Fortell kundene at de kan tagge deg i bilder, f. eks. om de tar bilder på caféen din, i butikken – eller om de kjøper varen din. Da må du forklare kundene dine at det går an og hvordan.