> [!info] > kategori: [[startside]] ➔ [[verden]] ➔ [[tidligere bloggposter]] > forrige: [[Moms på digitale varer]] > neste: [[Reiseliv og sosiale medier – en perfekt kombinasjon]] ![[sales graph.webp]] > [!tip] > Dette er en sak fra 2010. Svaret er ja, og i Bergen tirsdag 19. oktober 2010 kan du få en rekke eksempler på hvordan. Da avholder Carat frokostmøte om [[sosiale medier]] i samarbeide med Bergens Tidende. Du får se ferske eksempler fra norske bedrifter som har satset, høre om nye utfordringer for markedsførere, hva vi tror kommer til å skje innen [[sosiale medier]], nett og mobil det neste året – og hvilken rolle de forskjellige kanalene har i en markedsmiks. Frokostmøtet avholdes hos Bergens Tidende, tirsdag 19. oktober fra 08.00-12.00. --- ### PROGRAM + 08.00-08.30 Frokostservering og sosialisering + 08.30-08.45 Sosiale medier utfordrer tradisjonelle markedsføringsteorier – ved Eldar Skylstad, adm. dir. i Carat + 08.45-09.45 Status [[sosiale medier]] – ved Øyvind Solstad (undertegnede), kommunikasjonsrådgiver i Carat + 09.45-10.00 Pause + 10.00-11.15 Kan [[sosiale medier]] føre til økt salg? – ved Petter Gulli, kreativ direktør i Carat + 11.15-11.30 [[Sosiale medier]] sikrer de tradisjonelle medienes fremtid – ved Eldar Skylstad + 11.30-12.00 Viktigheten av en komplett digital markedsmiks og de ulike kanales rolle – ved Lise Komnæs Jæger, produktsjef digitale medier i Bergens Tidende --- ### STATUS SOSIALE MEDIER Min del av frokostmøtet handler om hvor [[sosiale medier]] står i Norge i dag – og et kvalifisert forsøk på å se noen måneder fremover: Hva kommer til å skje nå? Hvilken betydning får [[Facebook]] og andre sosiale tjenester for norske bedrifter, og hvordan vil den kraftige økningen av bruk av internett på mobil forandre måten kunder forholder seg til merkevarer, firmaer og organisasjoner? --- > [!summary] publisert: 17. oktober 2010 tidligere url: https://oyvindsolstad.no/2010/10/17/sosiale-medier-og-salg/