> [!info]
> kategori: [[startside]] ➔ [[verden]] ➔ [[tidligere bloggposter]]
> forrige: [[Kan sosiale medier føre til økt salg?]]
> neste: [[YouTube fyller fem år!]]
![[up in the air.jpeg]]
> [!tip]
> Dette er en sak fra 2010
Fredag 30. april er jeg på Trysil og snakker på NHO Reiselivs årsmøte. Temaet er Forbrukeradferd på nye nettet, sosialt, steder og kontekst. Noe av dette snakket jeg om på Norsk Markedsanalyse Forenings morgenseminar på Aker Brygge i forrige uke:
<iframe src="https://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/key/JWr1ODcIxAvXlE?startSlide=1" width="597" height="486" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" style="border:1px solid #CCC; border-width:1px; margin-bottom:5px;max-width: 100%;" allowfullscreen></iframe><div style="margin-bottom:5px"><strong><a href="https://www.slideshare.net/oyvind/nettet-fr-ftter" title="Nettet får føtter" target="_blank">Nettet får føtter</a></strong> from <strong><a href="https://www.slideshare.net/oyvind" target="_blank">Oyvind Solstad</a></strong></div>
Men jeg kommer til å ha mer fokus på hva dette betyr for reise- og opplevelsnæringen. Jeg mener det er et enormt potensiale her, som svært få har begynt å benytte seg av. Det gjelder både å gi brukerne den informasjonen de søker, være relevante, sette ting på kartet, være på riktig sted på riktig tid – og ikke minst: Dialog. Spesielt det at nettet har fått føtter – at brukerne har med seg internett overalt – gir reise- og opplevelsesbransjen unike muligheter til å nå sine kunder.
Ellers på konferansen blir det blant annet presentasjoner om norges omdømme, arkitektur, ekthet, rekruttering og felles bookingløsninger for reiselivsbransjen.
---
### OPPDATERING
Veldig hyggelig å være på Radisson Blu Resort Trysil og snakke med reiselivsfolk! Jeg synes det var spesielt interessant å høre om det prosjektet som er i gang med felles bookingsystem for reiselivsbransjen i Norge.
Her er presentasjonen jeg holdt:
<iframe src="https://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/key/2FeXt9KiuCUoES?startSlide=1" width="597" height="486" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" style="border:1px solid #CCC; border-width:1px; margin-bottom:5px;max-width: 100%;" allowfullscreen></iframe><div style="margin-bottom:5px"><strong><a href="https://www.slideshare.net/oyvind/forbrukeradferd-p-det-nye-nettet-nho-reiseliv-2010" title="Forbrukeradferd på det nye nettet - NHO Reiseliv 2010" target="_blank">Forbrukeradferd på det nye nettet - NHO Reiseliv 2010</a></strong> from <strong><a href="https://www.slideshare.net/oyvind" target="_blank">Oyvind Solstad</a></strong></div>
---
> [!summary]
publisert: 29. oktober 2010
tidligere url: https://oyvindsolstad.no/2010/10/29/nho-reiseliv-2010/